CLÀSSICA / CONCERTS / MÚSICA

Cicle de Concerts de Primavera “Estranyes Parelles”. Conxita Badia. Amors en música

Diumenge 26 de juny a les 19h, Conxita Badia. Amors en música dins el Cicle de Concerts de Primavera al Foment Vilanoví Estranyes Parelles. Preu: 15€ (socis: 10€).

 

Cicle de Concerts de Primavera

Estranyes Parelles

25 de març / 20 de maig / 26 de juny

 

 

Presentació

 

Què és el romanticisme musical? És, potser, arribar a explicar les coses més transcendents de la manera més íntima i narrar allò més senzill desenvolupant grans formes. És, també, explicar en música com l’amor i la mort es donen la ma, i aparellar desig i felicitat amb sofriment. És, en definitiva, resseguir els abrandats camins de tantes estranyes parelles i altres amistats perilloses que donaran vida a aquest cicle, a través de les seves cartes, de les cròniques de viatges i, sobretot, a de les músiques més íntimes del 1800: les que ens faran entrar a fons en l’univers existencial, sentimental, de Robert i Clara Schumann o d’Alma  Mahler-Werfel, passant per damunt de la guerra inventada per teòrics i crítics entre Johannes Brahms (tan incondicional de Clara) i Richard Wagner; perquè parlarem d’amors i no de guerres, d’històries d’amor que, bellament i tristament ens poden ajudar a dibuixar el sentit tràgic de tot allò que crea l’artista romàntic: és així com explicarem en música i, també, a través de la paraula escrita, l’essència dels amors entre Mathilde Wesendonck i Richard Wagner, amors trufats d’un incessant dolor però font d’inspiració, melodia infinita, per a l’artista més colossal del segle XIX. I és a través d’aquest caminoi tempestuós com recrearem, en forma d’acció musical, el particular viatge d’hivern de Frédéric Chopin i George Sand fins la cartoixa de Valldemossa, a Mallorca. Estranyes parelles, sí, o, qui sap si són només   els nostres ulls i el no poder-les mirar sense un posat arrogant, des d’una endiumenjada i freda distància! Històries d’amor, de mort, de guerra. Les històries més íntimes, les històries de l’ànima.

 

Palmira Tamarit, directora del cicle

 

Conxita Badia. Amors en música

 

Un recital per a veu, piano i paraules compartides a l’entorn de Conxita Badia, la seva època i la seva música.

 

Judit Muñoz, soprano
Hug Vilamala Blanco, piano

 

Programa

GERHARD
Sis cançons populars catalanes:
La calàndria
La mort i la donzella
El petit vailet
El cotiló
Enemic de les dones
Els ballaires dins d’un sac

STRAUSS
Nichts
Allerseelen
Das Rosenband

GARRETA
En l’enterro d’un nin (J. Verdaguer)
Primaveral (J. Verdaguer)

BIZET
Adieux de l’hôtesse arabe
Pastel
Ouvre ton coeur

 

Judit Muñoz, soprano

Nascuda a Vic (1990), inicia els seus estudis musicals al Conservatori de la mateixa ciutat en la modalitat de piano clàssic i finalitza el Grau Professional sota el mestratge de Joan Rubinat el 2008. Del 2008 al 2012, cursa el Grau Superior al Conservatori de Música del Liceu amb Daniel Ligorio i durant aquella etapa es forma acompanyant a cantants amb Josep Surinyac i Alan Branch. El 2019 va finalitzar el Grau Superior de Cant Clàssic al mateix Conservatori amb la mezzosoprano Marisa Roca i el pianista i director Tomeu Quetgles.

El 2013 debutà en el paper de Bruixa de l’òpera Dido & Aeneas (H. Purcell) dins el 35è Festival de Música Antiga de Barcelona, sota la direcció d’Esteve Nabona i Marc Rosich, i el 2015 varen reprendre la producció amb dues funcions més al Palau de la Música Catalana. Ha interpretat rols com La Coribanti de l’òpera bufa l’Impresario in angustie de D. Cimarosa dins el projecte Òpera Jove, Mrs Sem en l’òpera Noye’s Fludde (B. Britten) a la Sala Gran del Gran Teatre del Liceu sota la direcció musical de Manel Valdivieso i la direcció artística de Dani Coma, el paper de Rowan a El petit escuraxemeneies (The little Sweep) de B. Britten al Teatre l’Atlàntida de Vic amb l’Orquestra de Cambra de Vic, sota la direcció musical de Raul Patiño i la direcció artística d’Antoni Font, Despina a Una nit amb Mozart amb l’Orquestra de Cambra de Vic sota la direcció d’Esteve Nabona i Marc Rosich i Pamina a la producció infantil de La Menuda Flauta Màgica organitzada per les Vesprades de Tardor de Centelles. Recentment, ha col·laborat amb La Fura dels Baus a l’espectacle “Cants de la dona líquida” i ha protagonitzat l’òpera “Ferides” escrita i dirigida pel jove compositor i director Jofre Bardolet.

En oratori, ha interpretat el Requiem de Mozart amb la Coral Càrmina i el Grup Rebla’t sota la direcció de Daniel Mestre, l’Stabat Mater de G. B. Pergolesi dins el Festival de Música Religiosa de Vic, el Cant de la Sibil·la al Monestir de St. Joan de les Abadesses, Gloria d’A. Vivaldi amb l’Orquestra de Cambra Vic sota la direcció de Tomàs Grau, a Alma Dei Creatoris, Letaniae Lauretanae i Missa Brevis K 49 de W. A. Mozart sota la direcció de Tomeu Quetgles, a Hör mein Bitten de F. Mendelssohn amb el Cor i Orquestra del Conservatori Professional del Liceu o el Magnificat de Vic Nees amb la Coral Canigó.

 

Hug Vilamala Blanco, piano

Nascut a Vic l’any 1990, va cursar els seus estudis de Grau Superior i Màster en Interpretació a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) sota l’ensenyament de Vladislav Bronevetsky i Denis Losev, acompanyant-ho de classes magistrals amb figures pianístiques de primera línia com Anna Guijarro, Jacques Rouvier, Albert Nieto, Edouard Oganessian, Claudio Martinez Mehner, Ilja Scheps, Mykola Suk, Pascal Devoyon, Tatiana Zelikman i Eldar Nebolsin, entre altres; sovint participant en cursos i concerts a Itàlia, Rússia, França i a la resta de l’Estat.

En l’àmbit de la música de cambra, amb el qual manté un estret vincle, ha rebut consells de part de figures com Pièrre Reach, Lluís Claret, el Quartet Casals o Sarah Whithney, fet que l’ha portat a ser seleccionat pel Lincoln Center de Nova York per a realitzar una gira per Estats Units i Mèxic amb un quintet de Corda.

Dins de la música de cambra, el seu interès pel Lied l’ha portat a ser alumne de professors com Francisco Poyato, Alan Branch, Arthur Schoenderwoerd, Wolfram Rieger o Peter Schreier, i aquesta formació li ha permès tocar en diversos escenaris i cicles, entre els que destaca la XII Schubertíada, acompanyat per la soprano Anabel Pérez Real i enregistrat per Catalunya Música, el Festival Internacional de Música y Danza de Granada, el LIFE Victòria de Barcelona o el Festival de Lied del Montseny, entre altres.

Recentment ha guanyat el 1r Premi del Concurs Conxita Badia 2020 per a veu i piano amb la soprano Judit Muñoz, que s’afegeix al 1r Premi al Curs Internacional de Lied Juventudes Musicales 2017 amb la soprano Anabel Pérez Real i el 2n Premi del XI Concurso Internacional de Piano “Villahermosa”, Mèxic – aquest com a pianista solista.

Actualment compagina la seva activitat concertística en formacions de cambra i en solitari amb la seva formació pianística i la seva tasca com a docent a l’Institut del Teatre i a l’Institut Artístic Oriol Martorell.

 

 

 

Programa de mà i més informació (PDF)

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.