El proper divendres 29 de juliol a les 21h el Foment Vilanoví us ofereix Dionisíaques al laberint d’Ariadna un concert de música barroca a càrrec del conjunt Lettere in Musica, dirigit per M. Rosa Tamarit i format per Laura González Sanvisens (soprano), Isabel Pla (mezzo-soprano) i M. Rosa Tamarit (soprano).
Preu soci: 8€, no soci: 10€, anticipades: 9€. A la venda a l’entitat a partir del 15 de juliol de dimecres a dissabte de 18 a 21h.
Programa
- O dolcezz’amarissime d’amore, a tres veus i baix continu, Luzzasco Luzzaschi (1545-1607)
- Se l’aura spira, a una veu i baix continu, Girolamo Frescobaldi (1583-1643)
- Occhi miei che voi siete, a dues veus i baix continu, Girolamo Frescobaldi (1583-1643)
- Amarilli mia bella, a una veu i baix continu, Giulio Caccini (1551-1618)
- Eri già tutta mia, a dues veus i baix continu, Girolamo Frescobaldi (1583-1643)
- T’amo mia vita, a tres veus i baix continu, Luzzasco Luzzaschi (1545-1607)
- Lamento d’Ariadna, a una veu i baix continu, Claudio Monteverdi (1567-1643)
- Non sa che sia dolore, a tres veus i baix continu, Luzzasco Luzzaschi (1545-1607)
Lettere in Musica neix a la Facultat de Lletres de la URV l’any 2007, amb voluntat de vincular la seva activitat investigadora, creativa i divulgativa al Departament d’Història i Història de l’Art, des de la idea de retroalimentació entre la praxis interpretativa amb criteris històrics, per una banda (entesa com un exercici viu de reconstrucció històrica) i la recerca musicològica, per l’altra, especialment la relacionada amb el repertori vocal europeu i americà dels segles XV al XVIII. A la vegada, el projecte ha donat i vol donar espai a la creació d’esdeveniments o cicles de divulgació amb caràcter polièdric i multidisciplinari. En la seva vessant acadèmica no professional, té cabuda dins el projecte un conjunt vocal format principalment per professorat de la Facultat de Lletres però obert a persones externes a la comunitat universitària (Alchimia di Lettere in Musica) i un laboratori que promou la recerca artística, des de la música (Scriptorium). En la vessant de la interpretació amb criteris històrics, Lettere in Musica ha obert també la porta a projectes d’àmbit professional, que ja va utilitzar en el programa Dulcis amica Dei i que actualment ha pres forma concreta en un conjunt vocal de tres veus femenines amb acompanyament de baix continu, que ha iniciat la recuperació del repertori del mític Concerto delle dame (Ferrara, s. XVI), vinculant la seva activitat a la Fundació del Foment Vilanoví. Aquesta formació estrena al Museu Diocesà de Tarragona, durant la Nit dels Museus, el seu programa Umori freddi.
Intèrprets
Laura González Sanvisens es va formar musicalment a l’Escola de Música Pausa de Barcelona i al Conservatori de Sabadell. Ha estudiat cant sota la direcció de Marta Rodrigo, Elisenda Cabero i Jorge Sirena; a més a més, ha completat la seva formació amb classes magistrals de Mati Pinkas i Selina Worsley.
Ha format part del duet de música antiga Lux et Umbra amb Jordi Ribell (clavicèmbal) i ha actuat com a solista amb diverses agrupacions corals sota la direcció d’Esteve Nabona, Xavier Chavarria, Dirk de Moor, Pierre Cao, entre d’altres. També s’ha introduït en el món del jazz amb The Sweets i El Llibre Vermell 2.0.
Actualment, compagina el cant amb la docència universitària i musical. Doctorada en l’especialitat, treballa com a professora del Grau de Logopèdia en l’àmbit de la veu a la Universitat Ramón Llull i a la Universitat de Manresa. També dirigeix el Cor Fònics del Foment Vilanoví i els cors formatius i d’adults de l’Escola de Música Pausa de Barcelona on desenvolupa el seu projecte de prevenció de trastorns de la veu en infants.
Isabel Pla es va formar musicalment al Conservatori Superior de Música de Barcelona. Ha estudiat cant amb la soprano Dolors Aldea. Després d’obtenir el Títol Superior de Professora en aquesta especialitat al Conservatori del Liceu, va perfeccionar els seus estudis amb María de los Llanos Martínez a València. Ha assistit també a classes magistrals amb Helmut Lips, Lambert Climent, Montserrat Figueres, Enriqueta Tarrés i Viv Manning. Paral·lelament, ha cursat estudis de direcció coral amb Pierre Cao, Eric Ericson i Josep Prats entre d’altres. Compagina la seva activitat com a cantant amb la pedagogia musical i ha estat directora del Conservatori de Vilanova i la Geltrú de l’any 2004 al 2007, on és professora de cant i cant coral actualment.
Dirigeix cors des de l’any 1985. Ha estat al capdavant de l’Orfeó Vilanoví, la Coral Dolçaina del Temple de la Sagrada Família, el Cor Flúmine de Tortosa i actualment ho és del Cor Amics del Cant de la Múnia, el Cor Bitxac de Sant Pere de Ribes i del Cor de Cambra Isquione de Vilanova i la Geltrú. En el camp de la investigació, ha dedicat part del seu treball a la recuperació de partitures d’arxius musicals antics i a la música tradicional com a component dels Ministrers de la Vila Nova.
Rosa Tamarit Sumalla s’inicia en el món musical a l’Orfeó Lleidatà i es gradua com a professora superior de cant al Conservatori del Liceu sota la direcció de M. Carmen Bustamante i Manuel García Morante. Ha estat becària de la Fundació Universitària Agustín Pedro y Pons, de la Musikakademie de Basilea i de la Diputació Provincial de Lleida. Primer Premi extraordinari Joan Massià de Barcelona i Premi d’Honor de fi d’estudis en l’especialitat de cant del Liceu, realitza un Postgrau a la Schola Cantorum Basiliensis, amb René Jacobs, Richard Levitt (interpretació amb criteris històrics) i Hans Martin Linde (direcció de cor). Rep també classes magistrals d’Emma Kyrkby, Paul Schylawsky, Nigel Rogers, entre altres. Com a cantant, ha pogut treballar sota la batuta de directors com René Jacobs, Josep Pons, Ernest Martínez Izquierdo, Salvador Brotons, Alessandro di Marchi, Josep Casas Bayer, Arlette Steyer i Nicolau de Figuereido, a Catalunya, l’Estat espanyol, França, Suïssa, Alemanya, Itàlia, Luxemburg i Andorra, a més a més dels recents concerts a Mèxic i, amb José Lezcano, als EEUU. Ha enregistrat per a la SDR, SWDR, Ràdio Nacional d’Espanya i Catalunya Música; amb el compositor Jordi Sabatés, va editar a la UdL el CD Enllà passa l’amor, enllà però no tant amb cançons sobre poemes de Màrius Torres. Doctorada sota la direcció de Ximo Company i Xose Aviñoa per la UdL (on també ha estat professora). Ha publicat diversos articles i un llibre a l’entorn del Barroc i la figura de Maria Magdalena. Crea el Laboratori artístic Ars alchimica vinculat al Màster Interuniversitari en Música com a Art Interdisciplinària. Dirigeix i ha ideat Lettere in Musica, vinculat al departament d’Història i Història de l’Art de la URV. Durant el curs 2015-2016 és convidada especial de la Facultat de Música de la Universidad Veracruzana (Mèxic). Fou també durant la primavera del 2015 professora i artista resident del Departament de Música del Keene State College (NH/USA).